Friday, 30 March 2012

Five things to love

{first beach trip of the year! With sunny skies and fresh air...}

{new chai tea! I love the flavour of the cocnut chai from zhena's gypsy tea, and the creaminess of the elephant vanilla chai from David Rio is unbeatable!}

{perfect Spring barbeque}


{chocolate ganache spaceship}

As you can see, I had a most delicious week! My brother unleashed his baking skills and whipped up an amazing chocolate ganache cake with strawberries. It was truly amazing. And gobbled up an evening. ;) The sun also visited us for the first time this year! So far we've only had grey weather with clouds and rain storms. Seriously, weather? Why so sad? Bleh. A peek of sunshine was oh-so welcome! As for the play, things are seriously starting to come together. Lines memorised, choreography being fine-tuned, emotions coming through, yadda yadda! Oh, did I tell you I get to act drunk? Yup. It's definitely a challenge! There are so many elements to acting that I had never been exposed to before I immersed myself in the world of acting. Anne of Green gables isn't just a cheesy musical, but a story of growth and emotion. So happy to be a part of it! :)

Much love, Vivi 


  1. Looks like a great week.
    I've already scrolled back up 3 times to look at that incredible cake!

    I'm sure you'll be wonderful in the musical

  2. is this community theatre, your career? lol, sorry not sure. but sounds great fun. i've always enjoyed working behind the scenes.

    what delicious foods, and yay to sunshine. i've neevr tried coconut chai before. i haven't come across it.

    1. Haha no worries! it's not a career, just a part in my high school play! :)

  3. Awww I love your blog. I like the pictures you take, and how creative you and your family are! They is clearly a lot of love there, it's beautiful!

  4. 5 things to love!

  5. That chai tea looks amazing!!!

  6. Oooh I love these things too : ) Yummy looking chai tea! And that cake looks AMAZINGGG! How did I not know you were in a play? That's so awesome! Who are you playing? I would love to see Anne of Green Gables, I've never seen it as a play!


  7. nice blog{}

    Wanna follow each other sweetie?

    Have a nice day!

  8. P.S. I awarded you with the Versatile Blogger award! Check out my blog for details :)

  9. Aww such a wondeful post, loved it :)


  10. Oh. My goodness.
    Could you send your brother over here for a day? That looks like chocolatey perfection *_* YUM!
    Haha, definitely a delicious weekend you lucky girl!
    That reflection shot is also too cute. :)

    Trendy Teal

  11. It looked very delicious indeed! Love the reflection photo! I am also obsessed with them!

    Love & Lollies... Jessa

    Confessions of the Cupcake Countessa

  12. Omg That chocolate looks more than amazing!!!


  13. All that food looks amazing! Especially that BBQ :)

  14. It looks like you had a great week!
    Gosh....the chocolate ganache spaceship, seems to be soooo delicious :P
    Good luck for your musical and acting career ;)

    You have a lovely blog! Maybe you want to follow each other? I'll follow you back for sure :)

    Have a fab day!


    "Dicas de saúde, beleza, e exercício físico"

  15. Aww you're doing Anne of Green Gables! I love that story, I'm sure the musical will be great as well. Hooray for beach trips and chocolate cakes!

  16. what. Delicious looking cake!

  17. I'm going to have to get some of that coconut chai! And that cake looks monstrous and amazing!! :)

  18. That chocolate looks amazing right now when I am studying ;) I'm a new follower from Vancouver, hope you follow me as well.